2008. június 4., szerda

Marokkó - Fez - oszlop - ÉVI



Na, ma reggel korán keltem, és végre befejeztem Marokkót.
Emlékeztek, ugye, hogy a múltkor nyavalyogtam, mert nem varrtam eleget a kubai quilten. No, most rendesen bepótoltam :)

Először az ihletadó képről. Amikor megtudtam, hogy Marokkó a célország, nagyon megörültem, mert talán az az egyetlen észak-afrikai ország, ahova nagyon is vágyom. Valami lakberendezési filmet láttam, ahol az angol pár Spanyolországban vesz kecót, aztán "átruccan" Marokkóba, mert abban a stílusban akarják berendezni a lakást. Húúú, kész voltam. Olyan lámpák, csempék, kisbútorok, textilek, szőnyegek kerültek elő, hogy csak néztem.

No, és a nagy szerelmem, a matematikai pontossággal kiszámolt indaminta, amit arabeszknek neveznek. (A wikipédia szerint az arabeszk (másik nevén moreszk) bonyolult, ám szabályos növényi vagy groteszk díszítés.)

Abban biztos voltam, hogy ezt a mintázatot fogom elkészíteni, csak a téma és a technika nem volt biztos. Leszedtem egy csomó képet, és két tuti befutó maradt, persze minden más képnél elméláztam, hogy: "ez milyen szép, de klassz lenne rongyon..." :)
A bloggomra később felteszek egy-két (sok) képet, amelytől elaléltam.
A befutók:
Nekiálltam az elsőt csinálni, megvolt a kontúr, szétvágtam a részeket, majd rájöttem, hogy nincs hozzá szép anyagom, szerezni/festeni meg már nincs időm.
Így nekiálltam a másodiknak.
Először levettem a hátsó csempemintát, majd készítettem egy kontúros képet, kivágtam a réseket, és az anyagválogatás után kiszabtam a háttérelemeket. Szabás után egy ragasztós vetex ragis oldalára felrakosgattam az elemeket úgy, hogy a kivágott mintát raktam rá ellenőrzésképpen. Majd rávasaltam:





Mikor ez megvolt, vasaltam kétoldalas ragasztót arra az alapra, amely majd az indaminta anyaga lesz, és rárajzoltam a mintázatot. Majd két esti sorozat alatt kivágtam...


Aztán rávasaltam a színes alapra, és felrajzoltam az indaminta átfedéseit.


Ezután már tényleg "csak" a tűzés maradt hátra. Na, az viszont annyi volt, hogy egy tegnap délután már annyira fájt a hátam, hogy abba kellett hagynom (még jó, hogy a lányom hegedűvizsgájára úgyis el kellett mennünk, itt jelzem, sikerült). És ezért ma reggel fejeztem be.

Íme:

Akkor most azt is ideírom, mi a bajom vele. Nagyon jó lett a minta, nagyon tetszik, varrás közben jöttem rá igazán, mennyire zseniális, mert a vonalak legtöbbje mind a három csillagot érinti.

Viszont az anyagokat baromi rosszul sikerült kiválasztanom, tulságsan ragaszkodtam az eredeti színhez, de mivel az festett, vannak benne kisebb díszítőelemek, pöttyök, vonalak, amelyek látványossá teszik. Az enyém viszont rettentően sápadt.

Még lehet, hogy variálok vele, de most örülök, hogy kész van, és tulképpen elégedett vagyok a végével.

10 megjegyzés:

kastanie írta...

Tényleg jól sikerült, megérte ezt a rengeteg munkát! Mennyit néztem ezeket a mintákat, valami bújtatásos módon képzeltem.

Elizanikó írta...

Nagy vagy Évi ! Csodaszép lett !
Eszembe nem jutott ez a technika !

36évi írta...

Kösz, lányok.

Katanie!
Először én is, sőt a kelta volt az első, az annyira adta magát, de rájöttem, hogy beőszülnék kétszer, ha pontosan fel kéne indáznom ezt a mintát. Így maradt az a "hamis kelta" :))

Polyák Ildikó írta...

Nagyon szép... megérte várnunk. Viszont abban is igazad van, hogy kicsit sápadt. De mondd rá, hogy régi a mozaik, és már lekopott róla a máz...

dixike12 írta...

Évi! szóval én fecnizek, meg hasonló, de például már ahogy elolvastam hogy mit csináltál. kivágni, meg ragasztani meg vetex meg mégegyszer rárajzolni, meg nem tudom megjegyezni, szóval ez sem piskótamunka, nagyon szép és azt hiszem hogy én ilyet meg nem tudnék csinálni, meg olyat mint a rácsok, meg kapu stb, igy szép az egész hogy mindenki másban jó!!

dióhéj írta...

Szerintem szépséges...ha sápadtnak találod, festhetsz kontrasztokat rá hobbyboltban kapható festékkel, amit vasalással kell rögzíteni. Vasalás nélkül is rögzül, meg aztán ezeket nem igazán mossuk ki, úgyhogy nem kell félni, hogy kijön. Klassz lett nagyon.

agibo írta...

Nagyon szép. Próbáltam a készítésének menetét követni, de az agyi kapacitásom nem bírta...:)

36évi írta...

Kösz, lányok... :)))

Dióhéj, asszem azt ogom tenni, az eredetin is voltak kül. festett csíkok, pöttyök.

Ágibo, feteszem a bloggomra a részletesebb leírást.
Hidd el, nem bonyi, csak bénán fogalmaztam. :)

Névtelen írta...

Évi, rád aztán igazán nem lehet azt mondani, hogy a könnyebbik végén fogod meg a dolgokat. De miért nem tudom kinagyítani,nem tudom.

Mártamásé írta...

Szerintem is tuti, a minta is, az elkészítés is, lehet, hogy élőben más a színe, de szerintem jó.