2008. november 1., szombat

Aggteleki csappkövek magyarázat











Adós vagyok a készités menetével ime: sok töprengés és próbálkozás után találtam a rongyok között egy nagyon régi tülldarabot, ami tiszta pamut és puha és nagyon jól formálható ugy maradt ahogy akartam, ez lett a cseppkövek alapanyaga amit ragasztóval rögzitettem első menetben, csak annyira hogy ott maradjon.Először megrajzoltam ami a fejembe volt, hogy ez hogyan is nézett ki, persze most nem volt képem, csak régi dia amit még én csináltam valaha ott a pontos formát a két alaknak onnan néztem meg .Azt hogy valami mélység meg háttér is legyen ugy gondoltam, organzával oldom meg , az van ragasztva mint alap, de ez nem igazán jött be túl csillogós, meg tul fehér meg merev meg minden, de ez volt. Sokat gondoltam Ildire meg a már mutatott anyagokra amivel nagyon könnyen lehetett volna ezt megoldani, de most még ez nincs, igy maradt az tüll meg a nylon organza ezeket formáltam addig mig elfogadható lett az alap , de ezek nem voltak alkalmasak a két alakzathoz, mert inkább hasonlitott egy jégbarlanghoz, igy a még nem kimosott selyemmolinóból vágtam le a darabokat, ez jónak bizonyult, mert nem vakitó fehér egy kicsit sárgás szóval jónak találtam.Igy megformáltam kialakult hogy ilyen lesz, aztán jött a tűzés a megformált félig ragasztott csepköveket krémszinű cérnával még rögzitettem, a vakitó tüllt pedig fekete tűzéssel próbáltam tompitani, és valahogy nem tiszta fekete fehéret adni,igaziból van is egy kis sárgás szine de a fényképezés valahogy nem adja vissza.Szóval ennyi ilyen lett Képek a készitésről:

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

nekem ennek a sorozatnak a második képe tetszik legjobban, mert érződik rajta a barlang sejtelmes megvilágítása. Csoda benne, hogy milyen kevés eeszközzel milyen élethű (sokszor láttam, tényleg ilyen)

dixike12 írta...

menetközben egyszer sikerült ilyen fényben lefotózni soha többet és nem emlékszem hogy akkor honnan jött a fény lámpa, vagy az ablakon besütő nap???a mostani ugyanabban a helyzetben készült de a szinek.Hiába a fotózáshoz is érteni kell.

Valaki mondja meg hogyan kell a cimkét javitani csappkövekről cseppkövekre ??? SOS

Polyák Ildikó írta...

Csodálom a türelmed:) Bár a rekordot még mindig a marokkói festőműhely tartja.