2009. január 13., kedd

A karavánszeráj rózsája - Irén

Ebben a pillanatban kaptam meg Irén munkáját a következő szöveg társaságában:
A karavánszeráj rózsája a képem címe. Omar Khajjam: Rubáik-jának egyik legszebbike olvasható rajta. Számos fordításban olvastam,de a szívemhez legközelebb Baktay Ervin hozta.
Remélem, illik majd a perzsa-sorba, s felidéz valamit az ottani, akkori hangulatból is.

"Midőn tavasz napja ragyog fenn az égen,
Bort s forró ajkat nyújt felém a Szépem,-
Nevezzen akárki hitetlen kutyának,
Ha az Éden akkor eszembe jut nékem..."

4 megjegyzés:

dióhéj írta...

még csak két munkát láttam Iréntől, de már most kijelenthetem: felismerhető a stílusa

36évi írta...

Igen, tényleg így van. Ez is nagyon érdekes, szívesen értekeznék vele a technikáról.

Névtelen írta...

igen, ez a téma még hiányzott. Hogy nagyon tudtak élni.
Mintha egy gyönyörű díszes könyv egy lapja lenne...

Elizanikó írta...

Betettem az összefoglalóba:

http://kulturaquiltek.blogspot.com/2009/01/sszefoglal-irn.html