2013. június 30., vasárnap

Mongol népi étel: a BUUZ


Ezt a nemzeti ételt, minden nagyra becsült vendégnek szokás főzni. Az alapanyaga darált hús, amit sóval, hagymával, fokhagymával, köménnyel izlés szerint feketeborssal izesitenek, majd lisztből és vizből tésztát készitenek, nagyon vékonyra kinyújtják négyzetekre vágják,a megizesitett húsból pici gombócokat formáznak, a tésztanégyzetekre rakják,, kis batyukat csinálnak, ezt fedő alatt fél óráig gőzölik.Hozzá mindenféle zöldséget  kinálnak, salátát, uborkát, csipős kelkáposztát.


6 megjegyzés:

Bejus70 írta...

Hát ez micsoda egy ötlet! :) Kedvem lenne kicsomagolni az egyiket, hogy biztosan van-e benne darált hús és egyebek? Varrjál még sok ilye(smi)t!

Márta néni azéris írta...

Akkor mégse olyan rossz a helyzet zöldség dolgában, mint 2003-ban írták: húst az embernek, leveleket a jószágnak. (megnéztem a guglin, tényleg ilyen a buuz)

Nóra írta...

Nahát Dixike,azt nem tudom finom étel lehet-e ez a buuz, mert még nem is hallottam róla. Nagyon ötletes!

Bob írta...

Na, ezert (is) szeretem ezt a projektet! Most mehetek receptet keresni, hogy meg kozelebb keruljek ehhez a buuzhoz! Koszi, hogy flcsigaztad az erdeklodesemet! :)

dixike12 írta...

Én nem irtam semmit szinte sem Mongóliáról sem a képemről, de pótolható, azt hiszem. Erről az ételféleségről egy lapban olvastam, némi kép is volt hozzá, meg a recept is, tulajdonképpen egy egyszerű húsos táska lehet /az enyémben "vattahús" van/, de ott nagyon kedvelik, és nincs vendégség ünnep nélküle.Gondolom, olyan nemzeti étel, mint nálunk a paprikás csirke,vagy a töltött káposzta.Lehet, hogy egyszer megcsinálom.

Polyák Ildikó írta...

Igen, kívánatosan néz ki. Szuper ötlet a jojo értelmes felhasználására!