2013. szeptember 1., vasárnap

Tara hegy

                                                                          Tara hegy



Írországról nem sok ismeretem van.A mi eszembe jut: Az ír szabadságharc,Elfújta a szél, a tánc és  Michael Flatley és hogy szép zöld a táj.

Képeket nézegetve találtam  erre a Tara hegyet ábrázoló érdekes  fotóra. Olyan, mint egy arc..
A története is érdekes, így erre esett a választásom.



Tara hegy a késői kőkorszak óta fontos mitikus központ. A domb tetejéről az idegenvezetőnk szerint Írország 1/5-e (13 megye) látszik, a többi csak azért nem, mert görbül a Föld. Semmi nem áll az útjába, nem egy magas hegy, inkább csak egy domb, mégis messzire el lehet látni a tetejéről.
A domb szélén, közel a temetőhöz egy halomsír található, rács van a bejáratnál, nehogy az ott található faragott köveknek nyoma vesszen. A halomsír, avagy a Túszok dombja (Mound of the Hostages) a legöregebb műemlék a területen, építése i.e. 2500 és 3000 közé tehető. A 4 méter hosszú és 1 méter széles sír 3 fülkéjében elhamvasztott emberi maradványokat találtak.
Tara a Kelta Írország nagykirályainak székhelyévé vált. A leghíresebb közülük Cormac Mac Airt volt, aki i.sz. 3. században uralkodott. A hegyen lévő erődítményen belül (nagy gyűrű) az egyik gyűrűt Cormac Házának (Cormac's House) nevezik, bár az idegenvezető szerint csak a keresztények nevezték el így. A másik gyűrűt, ami egy őskori sír köré épült Király Trónjának (King's Seat) nevezték el.
A jelenleg Király Trónja tetején álló kő (Lia Fáil), eredetileg a Túszok dombja halomsír bejárata előtt állhatott, mint Knowthban is látható erre példa. A legenda szerint, csak az lehet Írország következő nagykirálya, akinek a nevét a kő hangosan kiáltja a szélbe ha a jelölt azt megfogja. :)


Képem anyaga saját festésű vászon és géz.Felületét shíváztam.

5 megjegyzés:

Eleva írta...

Érdekes képet hoztál. A quilted visszaadja az ír tájat,és az Írországra annyira jellemző zöld színt.

Bob írta...

Olyan jo, hogy mindig lehet tanulni is quiltnezegetes kozben! Igy mikozben gyonyorkodtem benne (nalam ez a szin angolzold neven fut, de valoszinuleg csak azert, mert irorszagban sose jartam :(), okosodtam is! Nagyon szep videk, kivancsi vagyok erre a quiltre eloben :)

Márta néni azéris írta...

Nagyon jól teljesítetted a feladatot,nagyon visszaadja a képet.

dixike12 írta...


Nekem is tetszik

Polyák Ildikó írta...

Tényleg nagyon élethű! És persze szép zöld!