2009. május 31., vasárnap

Elizanikó - Dél-Korea - Namdaemun

Mikor elkezdtem ismerkedni az országgal, hamar rátaláltam a Namdaemun kapura. Nem is tudtam szabadulni a gondolattól, ezt kellett megvarrnom. Lenyűgözött, hogy a modern városban ott állt ez a 610 éves épület, képviselve a múltat, és a hagyományokat. Elborzadtam, hogy mindez megsemmisült.

Közeli képeken látszik a gyönyörű kidolgozottsága.


Ezt textilből a/4-es méretben nem tudnám megvarrni.

A közeli képek nézegetése közben találtam rá erre a fotóra:




A kapu alatt lévő alagútból láttatja a modern várost, és látszik a mennyezete is. A teljes mintázat így néz ki:

Szóval én "bemásztam " képzeletben a kapu alá, és onnan néztem ki. Ezt a fotót varrtam meg.




Technikai részletek nem túl izgalmasak. A kékes színű modern városrész az textilre van nyomtatva. A többi ragasztós applikáció. A sárkány körül szabad gépi tűzés, és néhol belenyúltam egy kis tollal néhány vonal erejéig. A sárkány pikkelyeit nem bírtam mással megoldani.

10 megjegyzés:

agibo írta...

Nagyon tetszik a témaválasztásod. Valami ilyesmin gondolkodtam én is sokáig, de nem találtam hozzá megfelelő ihletadó képet, aztán majdnem kifutottam az időből.

Névtelen írta...

Ezt a szegény kaput egyre jobban sajnálom, ahogy zummolunk rá egyre közelebb. A kivitelezés is nagyszerű, de a témaválasztás a csúcs.

Zelnice írta...

Ezt a fotót én is láttam, megállapítottam hogy gyönyörű és kivitelezhetetlen (nekem), és továbbléptem. Gratulálok, én a kapuboltozatra is azt hittem h. fototranszfer. Sk. festett anyag? Baromi jó.
A múltkori afférom óta ( a perspektivikus ábrázolással ugye) ki vagyok erre hegyezve, egy kicsit ez nem teljesen stimmel, de még jó is, mert különben azt hinné az ember ha ránéz h. fénykép :-)

dixike12 írta...

Anikó! ez nekem nagyon tetszik, a többi is de ez nagyon.Az ötlet is meg a benne levő munka is.

Mártamásé írta...

Na, megyek vizsgálatra, mert nem látom mi nem stimmel.Talán túl sok Escher képet nézegettem.
Tetszik, hogy találtál egy teljesen más látószöget, mint amiben eddig tipródtunk és nagyon jól anyagba varázsoltad.

Elizanikó írta...

Most komolyan be akartam dobni a törülközőt. Ez kemény menet volt.

Nem igazán vagyok elégedett a "művemmel", vagy sokkal inkább inkább magammal .

Engem is a fotó látószöge fogott meg.

Ezzel a sárkányt ábrázoló képpel folyton összeakadtam amikor a keresőbe beírtam a Namdaemun szót, és nem tudtam, mi az. Úgy megörültem, mikor megvilágosodtam, hogy bele is szerettem.

A modern részt is jó lett volna applikálni, de itt a méretek nagyon behatárolták a lehetőségeket.( No és a képességeimen is van még mit csiszolni.)
De azért örülök, hogy nem adtam fel.

Trudi írta...

Egyenesen szuper lett! Kár szabadkoznod, hogy belenyúltál tollal, valójában ezt ki kell emelni, mivel így készült és kész.

Zsuzsuci írta...

Anikó, ez nagyon jó!Minden a helyén van, nagyon izgalmas és mozgalmas az összhatás!Gratulálok!

Polyák Ildikó írta...

Bár a kép igazi varázsát a fényképezés szöge adja, és a fotót nem Te csináltad, viszont szuperül kombináltad össze a különböző munkamódszereket. Amúgy meg, kedveseim, igazán elfeledkezhetnétek arról, hogy szabadkozni kell, ha van benne fotótranszfer, textilfilc, toll - vagy bármi egyéb. Úgy gondolom, hogy a mi projektünk pontosan arról szól, hogy valamit ki akarunk fejezni, és ehhez sok esetben nem elég a hagyományos PW-eszköztár.

36évi írta...

Most, hogy láttam élőben (bibibiii), bizton állíthatom, hogy nagyon király munka, és roppant mutatós.

Én csak annyit ehhez a segédeszköz mizériához, hogy egyrészt büszke vagyok rá, hogy végre falfestéket is vittem a varrószobámba, másrészt végeztünk egy mixed-média tanfolyamot, ahol nekem az jött le lényegnek, hogy mixelj, lásd meg a lehetőséget bármiben.
Úgyhogy hajrá háztartás, spájz és garázs! Hajá csajok! :)))