2009. július 27., hétfő

Petra - Jordánia


Nem olyan helyet választottam, ahol jártam, hanem ahová mindig is szerettem volna elmenni: ez pedig Petra, Jordániában. A világörökség része, a "sírok városa", titokzatos hely, hiszen építői a jordán sivatag szinte legeldugottabb pontjában vésték ki a sziklafalakból, ide ma is csak lóval, vagy gyalogszerrel lehet eljutni. A sziklaszorost a helyiek sik-nek nevezik, amely több mint egy kilométeren át, csatornaként kanyarog a sziklák testében. A nyomasztó út hirtelen véget ér, s egy természetes, sziklafallal övezett térre érünk, ahol velünk szemben a semmiből felvillan az el-Kasnehet, Petra leghíresebb szentélye, a kincstár. Vasoxidtól vöröses színe csak úgy ragyog. Az építészeti formák egyértelművé teszik a görök hatást. A nabateusok az i. sz. 1. sz.-ban teremtették a sziklavárost, ahol 20000 ember lakott. Pontosan nem lehet tudni, mi célt szolgált az építmény, lehetett kincstár, de templom vagy temetkezési hely is.
Ezt a képet választottam, nagyon egyszerűen stifttel ragasztottam fel, majd letűztem, illetve kicsit árnyékoltam itt-ott olajpasztellel. Igazából a színek visszaadására törekedtem, nem annyira minden apró részlet lemásolására.

8 megjegyzés:

dióhéj írta...

Csak úgy ragyognak a kincsek a barlangban. Ezt hogy csinyátad, valami aranypaszta?

Trudi írta...

Dehogy! Csak volt ez a festett anyagom, pont passzoltak a színek és egy kis olajpasztellel rásegítettem. Azt hiszem a sötétbarna is kiemeli.

Névtelen írta...

Tudom, hogy a háttérben van a világos felület, és elől a sötét, de ha sokáig nézem, megfordul. És ha még nézem, megint megfordul. Nagyon különös.

Zsuzsuci írta...

Na, pont ezt a kép járt az agyamban, amikor beszélgettünk, mit választok. Érdekes lett volna, ha én is ezt csinálom. De nem baj, ilyen szépre lehet hogy nem tudtam volna.

Trudi írta...

Köszönöm, Zsuzsuci, biztos, hogy a Tied még szebb lenne. Jó is, hogy ott beszélgettünk róla, mert így legalább újra felidéztem, hogy mennyire tetszett nekem mindig is. Másik jelölt lett volna a Loire menti kastélyok, de majd legközelebb.

Elizanikó írta...

VAlóban nagyon ragyog. Nagyon tetszik.

Polyák Ildikó írta...

Nagy kedvencemet választottad, ahová mindenképpen szeretnék egyszer elmenni. És szuperek a színek, a világosabb anyag fénye!

Zelnice írta...

Sikerült, a színek pont olyanok mint a fotókon. Én sem láttam még élőben.