2013. március 20., szerda

Telč

Telč  régi városképét választottam. Telč városa,  a Prága-Brno autópályától délre található nagyjából félúton.
Első írásos említése 1315-ből ismert. A házak eredetileg fából épültek. Miután a 14. században, egy nagy tűzvész után a várost átépítették, követ használtak, fallal és mesterséges tavakkal vették körül. A városban egy gótikus kastély épült a kései 15. században. A mai meseváros a 16. században alakult ki. Nagyon szép főtere van, csodás lábasházakkal gótikus és reneszansz stílusban. 1992-ben a történelmi városközpontot az UNESCO a Világörökség részévé nyilvánította. Lakosainak száma 6000 fő, de évente kb. 200 000 turista keresi fel a várost.
Technikai kivitelezése viszonylag egyszerű volt, mivel ki kellett már próbálni a cottonjet-et. Csehországban utoljára 1980-ban jártam, egy csereüdülés keretében. Akkor még Csehszlovákiának nevezték. A fényképek elvesztek, sajnos, de volt itthon egy régi album, tele fekete-fehér fotóval. Telč gyönyörű házai jutottak eszembe rögtön a témánál, de először színesben gondolkodtam. A régi időre tekintettel nosztalgiából választottam a fekete-fehér képet. Beszkenneltem tehát a könyvből a képet, kicsit alakítottam rajta a photoshop segítségével, majd kinyomtattam a cottonjet-re. A felirat is azért került az aljára, hogy régi fényképre emlékeztessen. Kevés tűzést kapott és ez lett belőle.

9 megjegyzés:

Marika írta...

Nagyon jó hogy így fekete fehéren készítetted el, olyan igazi régi hatása van .

Márta néni azéris írta...

Trudi Te aztán technikailag is nagyon topon vagy. Igazi békebeli szép időket idéz.

dixike12 írta...

Tökéletesen visszaadta ez a technika a hangulatot.

patchwitch írta...

Nagyon jo a hangulata, szerintem is! Tenyleg foto :)

dióhéj írta...

nagyon klassz Trudi, erről a cottonjetről még nem is hallottam, muszáj rákeresnem a gugliban, ha ilyen klasszakat lehet vele :)

Polyák Ildikó írta...

Ide azt írtam, Trudi, hogy bár varrásilag nem volt hatalmas feladat neked, de nagyon helyén van a hangulat - tényleg képeslap hatása van.

Trudi írta...

Igen, néha ilyennek is kell lennie.

Nóra írta...

Igazi ódon hangulatú város részlet, nekem nagyon tetszik!

szizsu írta...

Mintegy igazi képeslap. Jól sikerült.