2013. november 4., hétfő

Kanada születése - Ildi

Már tegnap kész volt, de sötétedés után, és nem akartam vakuval készült képet feltenni.

A történetet már tegnapelőtt jeleztem: annak a sok tízezer bennszülöttnek (hivatalos kanadai elnevezéssel az "első nemzetek" tagjainak szerettem volna emléket állítani, akiket az első telepesek megjelenésétől a XX. század közepéig változatos módszerekkel kiírtottak. Annak a gazdag kulturális örökségnek, aminek a létét egészen a közelmúltig tagadták.

A szégyen egyik lehető legszégyenteljesebb elemét az ún. bentlakásos iskolák képezik. Magyarul sajnos viszonylag kevés érhető el erről, de az MTA Múlt-kor című folyóiratában találtam egy összefoglalót.

Bubble Jet folyadékba áztatott fehér pamutra nyomtattam ki a kanadai indián törzsek nevét, titánfehér shivával picit lefedtem. A piros juharlevelet szétvagdostam, és egymástól eltolva pakoltam fel úgy, ahogy a zászlóban van.



Az az egyetlen bajom vele, hogy akár Kanada széteséseként is felfogható, de utólag sem tudom, hogyan lehetne egyértelműbb a juharlevél összeállása. Talán még széjjebb kellett volna húzni???

5 megjegyzés:

Márta néni azéris írta...

Elgondolkoztató. megtanuljuk belőle az indián törzsek nevét. Mikor írtad a terved, azt hittem néhány földbe taposott indián fejdísz lesz. A szétvágott juharlevél szimbolizálhatja azt is, hogy milyen sok nép talált ott hazára, és mindnek megvan a maga közössége az egészen belűl.

Marika írta...

Az évszázadok csak össze varják egy -szer ezt a juharfa levelet ,de a gyalázat azért ott marad ,emlékeznek még sok emberöltőn át.Fát ki lehet vágni de a gyökér az meg
marad és a gyökér sarjadzik .
Olyan megható ahogy mélyebben elgondolkozom a töténelmen.

Trudi írta...

Erről szinte semmit sem tudtam, csak az amerikai indiánokról. A National Geographicban volt arról cikk, hogy miért terjed az erőszak, a bűnözés a rezervátumokban. Ez a Bubble Jet még mindig kimaradt az életemből, most már 1x ki kell próbálnom, ha sikerül beszerezni.

Nóra írta...

Ismét jól kitalálltad a mondanivalód prezentálását.Úgy gondolom soha nem felejthető a történelemnek ez a szomorú
szégyenfoltja.

Eleva írta...

Nagyon jó, ahogy kitaláltad és ahogy megvarrtad. Kifejező és mutatós is.