2014. január 20., hétfő

HÓRUSZ SZEME

Hórusz szeme: (Udzsat-szem) Kezdetben Napisten, Isten szeme, Atlantiszon Thoth Isten szeme, az Ősi Egyiptomban Hórusz szeme.  Több jelentése is van, aszerint, hogy jobbra vagy balra áll, a Napot vagy a Holdat jelképezheti. A szem alatti könnycsepp az emberiség születésére utal (a mítosz szerint Ré Napisten könnyeiből születtünk). A Szem végében látható spirál pedig az emberiség jövőjét, a Szellemhez felemelkedő hosszú, ciklikus utat szimbolizálja. A látnoki és okkult képességeknek, a szellemi fejlettségnek a szimbóluma is volt, ezért is tulajdonítanak neki védelmező erőt. Az ősi egyiptomi misztérium iskolák az egyéni és csoporttudat jelképeként használták.  Hórusz szem az ő hatalmának a szimbóluma is a védelem és  bölcsesség amulettje
,jelképezi még képességeinket a tisztaságra és az igaz látásra . 

Festet anyagom volt csak és ki kellet  bányászni a megfelelő darabkát  ami okkal mokkal sikeredet is .
  


Kivágva felhelyezve az alapra.

Volt időm bőven az elkészítésre minden nap mást akartam meg varrni   addig, addig varrtam fejben hogy majd kicsúsztam az időből igaz már csak pár óra van a hat időig de elkészültem  .Sőt még kézzel való varrásra  applikálásra is ítéltem magam ami eredménye látszik pár öltés és már vérzik is az  ujjam .Még tanultam a foltvarrást okkor  tűztem kézzel ,hiába bele szerelmesedtem  a szabad gépi tűzésbe.

 
Írtátok hogy több tűzést is elbírna a munkám hát körbe tűztem még egyszer a szem közepét meg  kitöltöttem .Ahogy haladtam a kézi űzéssel egyre szebb lett egyenletesebbek az öltések ,(nem dicséret magamnak )tényleg kellene foglalkoznom egy kicsit a dologgal.Na tényleg ezért jó ez a csoport sokat tanulunk egymástól .Ahogy elnézem az Én munkám nagyon egyszerűnek tűnik ,de hiába nem tudom a festéket használni a munkáimnál,a textil festés az igen azt imádom. 
    
                          

5 megjegyzés:

szizsu írta...

Nagyra becsülöm a kézi tűzés gyakorlóit. Remélem az ujjad már nem fáj! A képen én még biztosan tűztem volna valamit, de a lényeg így is látszik.

Trudi írta...

Igen, elszoktunk a kézi tűzéstől. Az ötlet jó, lehet, hogy elég is ennyi tűzés.

Mártamásé írta...

Teljesen igazad van a kézzel varrással kapcsolatban.
Megnyugtat, hogy nem csak az én kezem pirosodik varrás közben. :-D

dixike12 írta...

Nagyon jó ábrázolás, és az alapot még meg kellene tűzni, azt igy utólag is lehet.

kereni írta...

Én is szeretek kézzel varrni, a gyűszűt nem bírom, nekem az ujjam szokott lyukas lenni. De akkor is olyan jó amikor készen van. Ez nagyon szuper lett.