2008. január 15., kedd

Kastanie: a finn táj

A rengeteg természetről készült finn fénykép nézegetése után bennem Finnországgal kapcsolatban az érintetlen természet, erdők, mocsarak, tavak képe, a zöld a kék és a barna színek maradtak meg. Szerettem volna a nyírfát is megjeleníteni, és a szanua nálam is feltétlenül benne kellett, hogy legyen. A képszerű ábrázolásaim sorra kudarcot hoztak. pl. kunyhó, fa, hogy a rénszarvasról ne is beszéljek
A finn emberekről annyit tudok, hogy rettentően egyenesek, egyszerűek, a szabályokat maguktól értetődően betartják. Ezért gondoltam arra, hogy geometriai formákban jelennek meg a színek. Miután a nyírfa színeit és a szauna barna fáját is nagyon szerettem volna a képre tenni, a keretek anyagaival próbáltam ezt kifejezni. Most a mű gyengeségeit nem szeretném részletezni.

5 megjegyzés:

36évi írta...

Nagyon tetszik, hogy nem olyan direkt, mégis megindító. A színeid bennem is Finnországot mondják, nem hiába szinte még egy képen sem szerepelt a vörös. :)
A választott technika tényleg nagyon passzol, szerintem kiválót alkottál.
(Csak egy apró megjegyzésem volna, az s zárójeles, én nem szeretem, ha egy munkán - főleg ilyen kicsin - keveredik a kéz és a gépi tűzés.)

agibo írta...

Az ötletelésem kezdetén volt egy ilyesféle gondolatom, de mivel én csak a jég és a hó színeiben gondolkodtam, azt nagyon kevésnek éreztem ekkorka felületen.
Tetszik a munkád.

Polyák Ildikó írta...

Nekem nagyon tetszik. Hihetetlenül egyszerű, lehet, hogy nem is finn, de az egésznek olyan szép, finom hangulata van.

dióhéj írta...

Nagyon finom kis munka, letisztult, egyszerű...ízléses színvilággal.

dalia írta...

szerintem nagyon jó ellentétet alkotnak a szabályos négyzetek és a könnyedebb kézi tűzés, szép.