2008. április 15., kedd

Kubai dohányszárító kunyhó

Ez lett az én kubai quiltem. Nagyon szerettem volna táncost varrni, de már a rajzolásnál abbamaradt a dolog. Sehogy sem jött össze az a forma, amire gondoltam. Így a második helyen álló téma lett a befutó: egy dohányszárító kunyhó, valahol egy kubai dohányföldön.
Ezt az egy fotót készítettem varrás közben.
A leveleket külön-külön varrtam meg. Színoldaluk festett anyagaim egyike, hátoldaluk pedig fiam egyik zöld pólójának ujjából lett. Ezen a képen még az összevarrás előtti állapot látszik. Szépen felrajzolgattam a pólódarabra a levélkéket, majd az alatta lévő zöld anyaggal elkezdtem összevarrni. Persze össze-vissza húzódott, hiába tűztem meg gombostűvel. Gondoltam megfordítom. Így varrás közben felém került az anyag, s alulra a pólódarab. Oda viszont már nem rajzolgattam újra fel a leveleket, hanem csak ahogy a kezem vitte, varrtam. Még jobb is lett, mert a levelek nem lettek egyformák. Teljesen körbevarrtam, nem hagyva nyílást a kifordításhoz. Aztán mindegyiket körbevágtam, a pólós felén a közepén kivágtam egy kicsinykét, majd csipesz segítségével kifordítottam. Aztán mindegyiket "beereztem", vagyis tűzőcérnával erezetet öltögettem rájuk.
A kunyhó hőlégfúvós technikával készült. Egy lepedővászonra rátettem zsákvászonból egy darabot, majd arra a zsákvászonból kihúzgált szálakat igazgattam. Az egészet nylon zacskóval beborítottam, majd szabad gépi tűzéssel összetűztem. Miután leolvasztottam a zacsit, kiszabtam belőle a kunyhó tetejét. A kunyhó eleje szintén zsákvászonból készült, csak előtte legyezőszerűen behajtogattam. Az ajtaja és a szarufák a zsákvászon gyári széle.
Következett a háttér megvarrása, majd a kunyhó és a levelek egyenkénti felöltögetése. Utolsóként került fel a pálmafa.
Összeállítás után egy kicsinykét tűztem is a munkán, majd befejezésként körbecikk-cakkoztam.
Itt pedig az eddig megvarrt kultúraquiltjeim együtt.


8 megjegyzés:

dixike12 írta...

Nagyon jó ez a kunyhó tetszik, a megoldás is.

Névtelen írta...

A dohány szine kicsit jobban elüthetne a pálmafától, de a kunyhó nagyon topon van. Örülök, hogy valaki hőlégfúvott

agibo írta...

Igen, Mártanéni. Én is látom. Lehet, hogy majd megtűzöm egy kicsit, s akkor talán jobb lesz. A dohánylevelek színe lehetne egy kicsit másmilyen zöld, de nem találtam a rongyaim között jobbat.

36évi írta...

És az az ég?! Lenyűgöző!
Nagyon jól szerkesztett az egész kép, nekem nagyon bejön.
Milyen jó, hogy nem sikerült elsőe a levélgyártás, a szabadkéziek sokkal jobbak. :)

kastanie írta...

annyira emlékszem az ihletadó kép hangulatára, ami itt pontosan visszajött

Zsuzsuci írta...

Ha ránázek e képre, rögtön Kuba jön be. Nagyon jó.
Én is ilyesmit terveztem, de valszeg nem oldottam volna meg ilyen jól.

dióhéj írta...

Nagyon Kuba. Neked is hogy összeillik a három képed, nahát...a színvilág, meg minden...jól elbabráltál a levelekkel, de érdemes volt.

Polyák Ildikó írta...

A kunyhó zseniális, az égbolt csodás:) Ha a dohánylevelek kicsit sárgásabbak lennének, még jobb lenne - de ezt Te is tudod.