2008. április 15., kedd

KUBA: Bongó-bőgő - ÉVI

Kicsit szégyenkezve állok elétek, ugyanis most úgy érzem, erősen elkapkodtam a dolgot. Vagyis ez sem igaz, mert sokáig érleltem, aztán gyorsan megcsináltam.


De nincs kész.


Először az inspirációról. Tudjátok, hisz ti is ebben a beteségben szenvedtek: kering ezer dolog az ember fejében, próbál fejben varrni a közértben, a kocsiban, én még két műsoroldal megírása közben is, és próbálja annak megfelelően szelektálni a témákat, hogy mit sikerült fejben megvarrni, mit nem.
Már többeknek meséltem, hogy az uram a kihirdetés után öt perccel megmondta a frankót: "...nézel ki egy bárból, kis bár asztal, rajta rum és szivar, az utcán látszik egy régi Cadillac hátulja." Aha... jól van, pihenjél.
De a bogarat betette a fülembe, az autó állandóan ott nyüzsgött, és mindent kivert belőle. Aztán szűkült a kör, maradt az utca, akartam zenekart (mindig előrenyomult az a kék ház előtt földön ülő banda), na meg autót is. Aha, meg ahogy azt Gizike elképzeli...

És akkor maradt a zenekar, illetve hangszerek.


Jó kis tapasztalat volt eddig, hogy a realizmus nem könnyen megy rongyon, úgyhogy absztraháltam. Hehe.
És aki ebben segített (mert ez sem megy elengedett kézzel), az Alfred Gockel volt. http://www.gockelfineart.com/ Egyik kedvencem képem tőle a témában:


És heteken keresztül ment a fejben varrás, mire végre tegnap délelőtt a dolgozóban nekiálltam rajzolni...:



És utána hazajöttem, és tovább rajzoltam, mert rájöttem, hogy a hangszerek magukban nem érnek semmit:
Azt még előtte kitaláltam (talán még reggel, befelé az autóban?), hogy az alap házfalszínű egyveleg lesz, ezeket egy alapra rádolgoztam:

Azt hiszem, az alap után jött az az ötlet, hogy a hapsik meg aláragasztózott fekete csíkdarabokból lesznek. Tehát fekete anyagra felvasaltam a kétoldalas ragasztót, majd apró csíkokra, háromszögekre vágás , úgyhogy elkezdődött a rakosgatás. Először a bongós hapsi kirak, felvasal, majd a bőgős ember kirak, felvasal.

Aztán jött az, hogy csupasz a teteje, oda egy kis ablakrács, alulra valami jelképes járda.
Ezután már jónak ítéltem, és gyorsan alábéleltem, majd beszegtem.

Mégpedig azért, mert egyátalában nem volt öltetem arra, hogy hogyan kéne tűznöm, kell-e egyátalán. Semmi nagyon látszót nem szeretnék már rá, mert akkor elveszi a palikról a figyelmet, de hát lebeg a rongy, könyörgöm... egyetlen ötletem, hogy láthatatlan cérnával az alap osztásait árokban kézzel megtűzöm, de erről nem vagyok meggyőződve.

Tehát itt van most a vége:



Kérlek benneteket, segítsetek rajtam. És legyetek elnézőek amiatt, hogy a munkát ebben a periódusban ilyen fokon leegyszerűsítettem. :)

12 megjegyzés:

Kicsoda írta...

Evikem, szerintem ez egy nagyon, nagyon jo alap lett. Tok igazad van a tuzessel, nekem is soknak tunne. En tennek ra egy fatyolszeru, nagyon attetszo, maszatosan drappos anyagot (fust), ami fixalja az alapot es azon keresztul tuznem le szintelen cernaval a figurak korvonalait, hogy 3d-snek tuno arnyekuk legyen.
Egyebkent meg barmi mellett is dontesz, rakd ki magad ele es nezd par napig, tuti, hogy megmondja mit szeretne:-))))

36évi írta...

Ez tetszik, próbálkozom majd az áttetsző rongyaimmal. Kösz!

kastanie írta...

hogy te milyen jó rajzos vagy! nekem ez is nagyon eltalált kép!

Zsuzsuci írta...

Évi! Mi hiányzik neked erről?!Szerintem baromi jó, nagyvonalú!
Hozza Kubát is, és az ihletadó képet is.A képből kifelé pöfékelő szivar a bőgővel különösen zseniális.
Én nem fátyoloznék semmit rajta.Ha lifeg a rongy, esetleg a pálcikák mentén feketével tűzném.

Névtelen írta...

Hát ha valaki tud rajzolni annak könnyű. Nekem az tetszik, hogy a pasik egybeolvadnak a hangszerükkel, szinte egyetlen élőlénnyé. A leegyszerűsítésben van az ereje.

36évi írta...

Kösz, drágáim, nekem még valahogy kevés... valami még lesz vele, de ebben az állapotában is már nézhető, ezért mertem elétek tárni. :)

36évi írta...

Helyesek vagytok, ahogy dícséritek a rajztudásom, de ez inkább műszaki rajz és szem.
Rajzolni ennél jobban nem tudok (pedig, de jó lenne...)

dixike12 írta...

Ez sem ugy néz ki mintha nagy rohanásban lett volna összedobva. Nagyon klassz, és irigylem a rajztudásod.

dióhéj írta...

Nem kevés ez, nem értesz hozzá. Te csak megvarrtad :-)
Szerintem is szenzációs!

36évi írta...

:DDDD
Hát éppen ez az, hogy szinte semmit nem varrtam rajta, csak ragasztottam. :) Tán pont a varrás érzés hiányzik nekem.

Volt olyan, hogy betettem a pali szemét, erre ezzel a mozdulattal elkotortam a fél arcát. Anyukáztam néha, az biztos...

Attól is tartok egy kcisit, hogy az idő múltával leugrálnak a kis csíkocskák.

Polyák Ildikó írta...

Évi, szerintem ez egy szuper kompozíció:) Lehet, hogy a stabilitás érdekében lehetne rajta valamit tűzni, de vizuálisan semmi sem hiányzik róla. Ja, és nagyon klassz a háttér-kollázs.

36évi írta...

Köszönöm. :))) Egyre jobban érzem magam. ;)