2008. április 2., szerda

Kubai ihlet - Elizanikó

Félve mutatom meg, hogy mit tervezek.
Félek, hogy nem fogom tudni megvalósítani, ami itt motoszkál a fejemben azóta, mióta el kezdtem Kubáról olvasgatni.

Ahogy egyre több képet nézegettem, fel-feltűnt egy sziluett. Egy férfit ábrázolt. Emlékeimben rémlett, hogy én már láttam ezt máskor, máshol is. Nem volt nehéz kinyomozni, hogy Che Guevara van a képen.
Nem emlékszem, hogy történelemből tanultunk volna róla, de többször találkoztam már a nevével. Mindig úgy emlegették, mint a hősöket. Kíváncsi voltam rá, hogy mivel vívta ki az emberek tiszteletét. Egy kicsit bővebben itt írok róla:
http://elizaniko.blogspot.com

6 megjegyzés:

kastanie írta...

És megtudtad?

Elizanikó írta...

Nem tudom mennyire hiteles a Wikipédia, ott találtam azokat, amiket a blogomban leírtam róla.
Céloznak rá, hogy van ellentábor is, de többnyire szabadságaharcosnak tartják a Santa Clara-i tettei miatt.
Az emigránsok szeritn gyilkos, és a kubai gulág megszervezője.
Én nem kívánok állást foglalni, de tény, hogy máig jelen van a kubaiak életében.

dalia írta...

épp ezt írtam korábban, hogy nekem is ez jutott eszembe rögtön, de engem nagyon zavar, hiába a jó cél gyilkos volt, sokszoros gyilkos... nagyon népszerű még ma is, fel-felkapják különböző politikai csoprtok, legutóbb itthon a fiatal balodal ünnepelte őt, kaptak is érte - szerintem jogos - kritikát a médiától bőven.
Ugyanakkor vitatlhatalanul emblematikus figurája ez a rajz kubának, talán el se képzelhető kuba nélküle, szóval én örülök, hog yezt választottad.

dalia írta...

ez egy elég jó cikk a témában:
http://index.hu/tudomany/tortenelem/chegue262711/

Elizanikó írta...

Igen, erre a cikkre utaltam az előző bejegyzésben, csak már nem találtam a linkjét.

Névtelen írta...

A szabadságharcosokat és a gyilkosokat csak annyi különbözteti meg, hogy Te épp melyik oldalról nézed a helyzetet, és hogy milyen korban írt történelemkönyvet olvasol.