2009. augusztus 7., péntek

Székelyföld

Először is ezer bocs és anyamedve a hosszadalmas késésért... Táborszervezés+levezénylés (aki csinált már ilyet tudja miről beszélek, de azt hiszem különösebb önimádat nélkül mondhatom, hogy megérte a belefektetett munkát), a Kultúraquiltek pedig háttérbe szorult...

Aztán ugye jött a Nagy Talány, hogy mi is legyen - hisz szívemnek legmélyebb csücske a poros Bácska, ahova a gyökereim nyúlnak, azon belül is a Tisza-part, de hát azt Magyarországnál "elsütöttem". Utána - számomra - egyértelmű, hogy csakis Székelyföld jöhetett számításba, lévén 20 éve már oda IS hazajárok. :-)
Nagyon sokáig variáltam magamban, hogy mit is lehetne - aztán jött az ötlet, hogy mi lenne kifejezőbb, mint a népviselet, illetve a tulipán, mint motívum. Hááát, ilyenre sikeredett (a készítés menetét majd a blogomban ismertetem):




3 megjegyzés:

Zelnice írta...

Ez a kerítés(?)minta nekem nagyon bejön, de mire utal a piros-fekete csíkozás? Lehet h. nagyon járatlan vagyok és tudatlan, és ez másnak egyértelmű...nekem sajnos nem. nem is voltam még Erdélyben :-(

Trudi írta...

Nekem kicsit az alsó része a székelykaput juttatja eszembe. A felső színei szintén jellemzőek lehetnek?

Cic írta...

Violini!
Amit itt ábrázoltam az épp kerítés, de székelykapukban is előfordul a tulipán-motívum.

Btrudy!
A lányok szoknyája a fekete-piros csíkos, a fehér blúz ujjának alján fodor van. A viselethez tartozó mellény karkivágása és "dekoltázsa" fogazott.