2009. május 31., vasárnap

Márta néni égő kapuja.


Bevallom nem sikerült első pillantásra a szivembe zárni ezt a kis országot. Hogy jön ő ahhoz, hogy ilyen kicsi létére ilyen istentelenül gazdag legyen. Épületek. Csillivilli felhőkarcolók. Nem az én világom. Mikor Ildi szeánszán megláttam a képet az égő déli kapuról, (csak arról volt képem mikor még ép volt) piromán lelkemben felcsillant, hogy tudnék vele kezdeni valamit.


Nehezen indult, mert az épülethez nem tudtam hogy fogjak hozzá. Végül vizszintes tűzésvonalak közé buheráltam hasonló de mégse azonos puppets cérnát, hogy mégse legyen egysíkú. A faszerkezethez négyféle csipkét festettem,vagdostam, varrtam, hímeztem, tűztem, és egész jól sikerült megcsinálni - na persze aztán az egészet betakarta a tűz, és nem látszik.

Az elől álló tűzoltóautó kissé meghaladta a képességeimet, de valahogy leküzdöttem. Nagyobb gond volt az elől levő kavalkáddal, 360 tűzoltó a rengeteg minden, még szerencse, hogy éjszaka van, és inkább csak a létrák, és a fényvisszaverő csíkok látszanak az egészből. Ezt úgy próbáltam idevarázsolni, hogy apróra végtam vastagabb fekete és szürke hímzőcérnát fekete szatént, neonsárga szatént, és közéaprítottam a vasalós vetex műanyagjából apróra vágott darabkákat. Olyan volt, mint mikor salátát csinálok, csak apróbb. Két sütőpapír közt rávasaltam, magam is meglepődtem, hogy ott maradt, míg tűzéssel rögzítettem.

Jött a tűz pancsinggal. Az egészből ez volt a legélvezetesebb. Alig bírtam abahagyni, pedig ha túl sok a szösz, akkor se jó.

7 megjegyzés:

agibo írta...

Hú, ez aztán igen mozgalmas! Nagyon tetszik.

Zelnice írta...

Ezen aztán van mit nézni!Lehetett vele elég meló mire a sok kis ezmegaz a helyére került!Jól visszaadja azt a pánikos káoszt, ami ott uralkodhatott akkor.

dixike12 írta...

Ez eddig a negyedik égő kapu, és teljesen más, azt hiszem érdemes volt igy határozni,"kánonba énekeljünk" ahogy fogalmaztál, mert két egyforma elem eddig nem volt. Nagyon érdekes kisérlet ez.

Ez a megoldás is tetszik nekem.

Mártamásé írta...

Nagyon jól sikerült,és rajta van a névjegyed.

Trudi írta...

Nem semmi, ennyi mindent belevarrni egy A4-es méretbe! De nagyon jól sikerült. Most már nekem is ki kell próbálnom ezt a páncsingolást!

Polyák Ildikó írta...

Annyi előnyöm van, hogy élőben is láttam a múlt héten, és igen, állíthatom, Márta mindent rápakolt, amit csak lehetett. A legjobban nekem a pánik, a félelem jön át - a kapu szinte másodlagos.

36évi írta...

Ezzel nevezhetnél a sajtófotó versenyre. :)))
Olyan részletes, mint az eredeti, csak több benne az érzelem. Odavagyok. Hangszóró 3.