2009. március 8., vasárnap

Kenya ihlet


Ez itt fenn a teleki vulkán légi felvételről, tiszta zöldnek látszik, pedig nem az, lejjebb van egy kép a Rudolf tóról, nagyon más. Kenyáról, miután soha nem jártam ott elsősorban, az olvasmányok jutnak eszembe, az van bőven. Kedvenceim közé tartoznak: Joy Adamson, Széchenyi Zsigmond, Hemingway,az ujabbak: Karen Blixen, C. Hoffmann, K.Gallmann. Közös jellemzőjük, hogy imádták Afrikát, ezen belül Kenyát, szerették szépségével, szörnyűségével, szegénységével együtt.Ami az én ihletem illeti valami olyasmit szeretnék varrni, ami a képeken is van, meg kiegészül az olvasmányokból megismert tájjal. A bőség zavarában vagyok, mert téma az van bőven csak meg kell varrni. Egy un. "tanulmány félét" már varrtam, de nem tudom, hogy ez lesz -e az igazi. Miután én elsősorban állatbarát, és természetbarát vagyok, inkább ezekhez vonzódom.Nagyon szivesen megvarrnám Elzát és kölykeit, vagy a Pettyes szfinx-et, de most állatokat nem lehet, legalábbis igy nem, abban sem vagyok biztos, hogy sikerülne, ezért nálam marad a tájkép, de melyik és hogy az még kérdés. Választék van bőven:


Ez egy maszáj falu, erről is lehetne irni nem keveset, az életmódjukról, szokásaikról,ezekről a kis kunyhókról ahogy élnek. .A maszájok a lakosság 2%-t teszik ki, legnagyob a kikuju népesség, akik nem olyan barátságosak, kedvesek mint a maszájok.



Ez a Nakuru tó a világon itt van a legtöbb flamingó állitólag néha a vizet sem lehet látni tőlük olyan mértékben lepik el a tavat. Ezt megvarrni, kék rózsaszin, zöld, fehér / a szódától / nagyon érdekes lenne.

Ez pedig a Rudolf tó, mostanság Turkana tónak hivják, légi felvétel a szinei csodásak, a rozsdás anyagok ide kivánkoznak.



Ez ugyancsak a Rudolf tó lejjebbről, a Teleki vulkánnal /fennt az első képen légből tiszta zöld, itt meg rozsdaszinű/ ezek a szinek csodái. Nemrégen olvastam egy nagyon szuper utleirást: Borsos Balázs és Móga János Matatuháton Afrikában. Két magyar egyetemista végigjárta a Teleki Samu útját egy az egyben, nagyon élvezetes ahogy leirják utjukat, ha volna elég fantáziám ebből az útleirásból nagyon klassz Kenyát lehetne varrni képek nélkül, de sajna rá vagyok utalva az ihletadó képekre is.




1 megjegyzés:

agibo írta...

Flamingók, maszáj falvak. Nekem is megvannak. Valóban ismét a bőség zavara.