2008. július 15., kedd

Harangtorony - Kastanie



Itt van az a kép, ami a Portugáliával ismerkedéskor legjobban megragadott, aztán nehezen szabadultam tőle.
A belőle áradó hagulat tetszett, azt hiszem, de érezni, hogy ez már Európa legszéle, onnan már csak az óceán van tovább. Templom,
zarándokhelyek, napsütötte táj, fehér falak.


Ez a kép Portugália legdélibb – Algarve tartományában készült a Sagres félszigeten.
A mondás szerint az út Sagres-ben véget ér. Tengerész Henrik a XV. század elején itt hozta létre az első hajózási iskolát és támogatta a felfedezőket, akik később megalapították a Portugál birodalmat. Itt található a kopár, trónusra emlékeztető vidék, a Cabo de Sao Vicente, Európa dél-nyugati végpontja. Van egy világítótorony is rajta, ami a fotón a távolban látszik.


Itt látható a hely a térképen:




11 megjegyzés:

dixike12 írta...

Ez a narangtorony jobban tetszik mint a második,mert a másodikról nem ugrana be Portugália, persze a saját érzések, és meglátások azok mások,,

Névtelen írta...

Nálam is a harangtorony jött be jobban. A bougenvilla ömléshez a gombok nem igazán "jönnek át"Lehet, hogy azt kellene hőlégfújni? Vagy csak a virág helyére kétoldalas vetex, és apróra vágott lilával-zölddel megszórni, és rávasalni. Mert ha nem írod, hogy virág, én rá nem jövök.

kastanie írta...

Kösz az észrevételeiteket, én is így érzem valahogy, hogy ez jobban odatartozik.

A virágot a gombokból már tényleg inkább viccnek szántam. (saját mulatságomra)

Polyák Ildikó írta...

Jó ez a templom, Kastanie, bár talán kicsit túl steril. Én gyakran találom úgy, hogy ami fényképen meg az életben jó, nem feltétlen jön ki textilben. Talán ha tűzés lenne a templomon, akkor "izgalmasabb" lenne az egész".
A másik tényleg csak a Te Portugáliád, viszont nagyon tetszik...

kastanie írta...

Ildi, kösz az észrevételt, én is egyre gyakrabban gondolom ezt a fényképekkel kapcsolatban. A tűzéssel pedig nem akartam ezt a sima fehér felületet megbontani.

Trudi írta...

Én is erre a harangtoronyra szavaznék, visszaadja a lényeget. Nagyon jó lett.

Elizanikó írta...

Én is a harangtoronyra szavazok. Talán, ha utólag valahogy a harangot be tudnád színezni, szerintem jót tenne neki. Bocsi, hogy beleütöm az orrom.

kastanie írta...

Kösz a szavazást, akkor ez marad Protugália. Valóban sötét az eredeti harang, csak óvatos voltam, lehet, hogy filctollazok.

agibo írta...

A filctollal vigyázz! Azzal nem igazán lehet homogén színt elérni. Inkább valami krétaféle kellene.
Nekem is ez a képed a Portugáliább.
Tetszik a háttér tűzése. Jól kiemeli azt a nagy fehérségét a templomnak. Azt hiszem a templomba én se tűztem volna semmit.

kastanie írta...

kösz, agibo

Mártamásé írta...

Bátor választás,ennyire kevés anyagból, tornyot építeni. :-))