2008. július 14., hétfő

Bortenger - Ildi



Nem sikerült igazán színhelyesen lefotóznom, pedig nagyon szép bordós-barnás színű hátterem lett. Sötétnek sötét, de nem olyan unalmas, mint amilyennek látszik.

Az egész a parafadugóval kezdődött. Volt egy darabka másodfestéses drappom, amiből hiányzott a "parafaság". Itt végre céltudatosan fel tudtam használni a Shiva painstickjeim egyikét. Ez az utóbbi időben art quiltes körökben roppantul népszerű festék tkp. egy tömörített olajfesték. Ld. jobb oldalt.



Leginkább két módon használják: stencilezésre és dörzsölésre. Én ez utóbbival próbálkoztam, azaz az anyag alá kell tenni valamilyen nem sima felületet. Ez a fémrács szolgált arra, hogy ilyen egyenetlen kockás mintát csináljak rá. 48 órai száradás után vasalóval kell rögzíteni.


Aztán transzferceruzával felrajzoltam a parafákra a szőlőfürtöt és BSR-rel, fekete cérnával kivarrtam.


A háttérhez egy fele pamut-fele selyem anyagot használtam. Nagyobbra szabtam legalább 5-5 cm-vel, bevizeztem és vizesen elrendezgettem egy A4-es méretű ragasztós flízen. Amikor félig megszáradt, belevasaltam a hajtásokat. A tűzésnél nem rendetlen voltam, hanem direkt "szembeszaladtam" ezekkel a hajtásokkal, hogy megemeljem a felületet. A dugókat belül nem tűztem le, hogy kicsit ússzanak a bortengerben.




10 megjegyzés:

dixike12 írta...

Ez nagyon különlegesen elkészitett kép a technikáját illetően , de nagyon jó és főleg művészi. Tenger bor, parafa jól érzékelhető

Elizanikó írta...

Annyira jó ! És megint újabb technikát vittél bele ! Erre a Shiva painstick-re már fáj a fogam nekem is. Azt hiszem nekem is vennem kell ilyet. Ki kell próbálnom .

Névtelen írta...

Lehet hogy a fotó javított rajta, de én meg pont a bor szinét tartom nagyon jónak. Lehet, hogy ha most kezdeném, egy borosüveg cimkéjét varrnám?

kastanie írta...

megint egy csomó újat tanultunk egyetlen képből, a gyűrött bor nagyon tetszik

Zsuzsuci írta...

És a cím is milyen jó!!Roppant érdekes.

Trudi írta...

Nekem rögtön lelki szemeim előtt "lebegtek" a portói borban a dugók. Szuper. Azt a technikát, amiről írtál még tényleg ki kell próbálni.

Mártamásé írta...

Ez itt a hozzászólásom helye, de nem ismerem fel, hogy Ildi alkotást látok.

Polyák Ildikó írta...

Márti, nem értem. Annyira rossz vagy annyira jó? vagy mi van?

agibo írta...

Tegnap írtam egy frappáns kis megjegyzést és eltűnt. A lényege az volt, hogy a témaválasztás a szívem csücske, és milyen jó, hogy megismerhettem egy újabb technikát, és hogy tetszik a munkád. A színe, a formája...
Legszívesebben meginnék egy pohárka jóféle portóit.
Tudtad Ildi, hogy állítólag aki vörösbort iszik tovább él?

Polyák Ildikó írta...

Én nem igazán szeretem a vörösbort, viszont a portói nagyon ízlett. Csak ne lenne olyan drága (itthon is meg ott is)!